Tuesday, October 12, 2010

Testimoni penggunaan CD

Awalnya ingatkan susah sangatlah nak gunakan CD. Pasal tu tahan diri dari membeli CD ni. Rupanya senang je.Yang penting kita ni kenalah rajin sikit, cam nak breastfeed anak.Kena basuh 4-5 botol setiap hari dr nurseri.Caranya, aku bagi kat nurseri 4CD yang dah siap letak insert dan wetbag.Wetbag ni gunanya utk letakkan CD yang dah guna.Jadi,senang je cikgu/pengasuh letakkan CD yang busuk tu. Jenama yang digunakan ialah CoolaBaby wetbag sebab agak murah. Dalam gambar ni, ada 8CD. Masa ni dah 2 org anak, sorang anak guna 4-5 CD setiap hari.



Then, balik je dari kerja dalam pukul 6pm, keluarkan semua CD yg ada. Asingkan insert dari CD dan masukkan dalam Lunatots Nappy Laundry Net. Laundry bag boleh masukkan lebih dr 8CD dan tahan dgn mesin basuh sebab gunakan tali, bukan zip.Kerja-kerja mengeluarkan insert dari CD ni, sekejap je dalam 5-10min, depends berapa byk CD yg anak kita guna. Tapi, kalau anak dah berak, najis tu kena buang dulu kat toilet bowl baru letak kat laundry bag tau. Kalau boleh,anak kita berak, terus basuh CD tu, sebab nanti najis tak la melekat kat CD.






Pastikan laundry bag tu ditutup kemas. Jika tidak, insert dan CD akan terkeluar. Gunakan sabun serbuk paling murah di pasaran, tiada peluntur tiada bahan kimia yang terlampau.Mengikut pengalaman sendiri, pilih Fuzzy di mesin basuh lebih elok dari pilihan yang lain. Sebabnya,walaupun lama, tapi CD dibasuh lebih bersih.







Bagi ibu-ibu yang bekerjaya, boleh jemur CD yang dibasuh pada setiap malam dibawah kipas.
Tapi,pastikan cara menjemur yang paling senang kering. Sebab esok pagi, kena terus letakkan insert dalam CD.Bagi setiap hari minggu, CD yang dibasuh perlu dijemur dibawah sinaran matahari (tenaga percuma!) bagi membunuh kuman-kuman yang berkemungkinan ada di CD anda.


CD yang dah siap insert, boleh terus disimpan di almari anak anda atau di nappy snacker. Mudahkan!!




0 comments:

Post a Comment